wtorek, 16 października 2012

zainteresowania...to będzie dyskoteki, chłopaki i takie takie

Co herbata ma do tego bloga? Dlaczego łyk herbaty? A dlatego, że jest ona nieodzowna częścią mojego dnia, towarzyszy mi nieustannie (zawsze ta czarna) przy śniadaniu, obiedzie, kolacji, sprzątaniu, malowaniu się, czytaniu. Sączę ją powoli, lekko przestudzoną, zazwyczaj z cytryną. Uwielbiam jej pierwszy łyk, ciepło rozchodzi się od gardła po całym cieple...ogarnia mnie błogi spokój...

Ale mniejsza z tym...

W całej tej powyższej wyliczance padło stwierdzenie -przy czytaniu. Herbata przy czytaniu. I takim oto sposobem doszłam do sensu istnienie tego bloga- książki. Gdybym przy każdej mojej herbacie w ciągu dnia czytała książkę to byłoby pięknie. Daleko mi do ideału, ale chcę to zmienić, czytać więcej i przedstawiać swoją opinię na tym oto blogu.

Statystycznie rzecz ujmując czytam kilka książek rocznie. Przyznaję, że to marny wynik, ale chcę to zmienić. Problem tkwi w tym, że ciężko mi odnaleźć się w gąszczu autorów i tytułów, ciężko wyselekcjonować coś wartego przeczytania (a może powinnam porzucić takie myślenie i nie skreślać danej książki tylko dlatego, że większość ją odrzuca).

Przyczynę tego staniu rzeczy może być fakt, że wciąż patrzę na świat literatury z perspektywy lektur obowiązkowych. Przez całe swoje dotychczasowe życie ktoś zawsze mówił mi co mam czytać...chcę to zmienić.

Blog ma wzmocnić moją motywację i pomóc mi w uporządkowaniu moich literackich podbojów. Lubię porządek (choć nie lubię sprzątać) i działanie według określonych zasad, bo lubię jasne sytuacje.  Dlatego współczesny świat nie jest dla mnie. Książka to inna rzeczywistość, którą trzymam w dłoniach i w każdej chwili mogę zamknąć.

Ale mniejsza z tym...czas brać się za czytanie.

2 komentarze:

  1. Szczerze wspieram i wznoszę filiżankę herbaty w toaście, za pomyślność Twego przedsięwzięcia.
    Pozdrawiam,
    Iro

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem która książka okazała się Twoją pierwszą ofiarą. Czekam na relację :)

    OdpowiedzUsuń